26 september

Är ledig idag, eftersom vi var på operan igår. Det var en upplevelse, först var vi på göteborgs konstmuseum sen fick vi en rundtur inne på operan sen såg vi Figaros bröllop. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, jag är fascinerad av deras röster! Sen fattade jag inte riktigt så mycket om handlingen, men som tur va hade vi fått den förklarad för oss av våran lärare. Annars hade jag inte fattat ett skit. Den var på italienska och dom har ju en text remsa ovanför scenen men dom säger (eller aa sjunger) ju inte så jättemycket plus att dom sjunger om en mening typ 100 gånger ibland. Men jag är ändå glad att jag har varit på en opera! Men jag vet inte hur sugen jag är på att gå och se en till. Ville hellre se en musikal då, musikaler älskar jag. Inte för att jag varit på en musikal men filmer älskar jag haha. Filip sov över hos mig men han har en lektion idag så han åkte för en timma sedan för att ha den. Så jag sitter här hemma nu och försöker skriva på mitt historia arbete, det var svårare än jag trodde.. 
 
Jag lämnade in min mobil igår på lagning, den har krånglat lite sedan jag tappade den i toaletten i slutet av sommarn. Men det är bra för försäkringsbolaget kommer betala nästan halva konstnaden så det är bra. Så jag kommer inte ha någon mobil i helgen... Ska hämta min mobil på måndag efter skolan. 
 
Idag kommer Ville till oss, åh gud vad jag längtar! Undra vad Ester kommer säga egentligen haha. Sen ikväll ska jag på fest igen. Imorgon blir det ännu en. Nästa vecka ska jag vila! Inget festande för mig då. 
Hoppas alla får en trevlig fredag!
Har inga bilder på denna datorn för jag var tvungen att blåsa ur den för den hade virus, så det får bli en bild på Ville i repris. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0